Retourneren
Ben je toch niet helemaal tevreden met het geleverde materiaal? Of heb je de verkeerde lengte of de verkeerde houtsoort besteld? Wat jammer! Maar er is goed nieuws: je kan recht hebben op een terugbetaling, mits je aan alle voorwaarden voldoet.
Wanneer mag ik mijn materiaal terugsturen?
Je mag een afgeleverd artikel binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden aan ons retour zenden. Je hoeft dus geen reden te vermelden waarom je de producten niet wenst. Laat ons wel zo snel mogelijk weten via email dat je de aankoop wenst te annuleren. Zo wordt ook de aankoop van dat artikel ontbonden.
Heb je meerdere producten besteld die afzonderlijk worden verzonden? Dan start deze 14 dagen van zodra je het laatste artikel hebt ontvangen.
De originele aankoopprijs, zonder verzendkosten, wordt terugbetaald zoals van toepassing was op de dag van aankoop. Het kan zijn dat het product ondertussen duurder of goedkoper is geworden, maar dit verschil betalen we niet terug.
Doe je dit niet binnen de 14 dagen? En heb je geen aangifte gedaan dat je het pakket zou willen retourneren? Dan is de verkoopovereenkomst definitief en is er geen retour meer mogelijk. Het is dus volledig jouw verantwoordelijkheid om dit binnen de 14 dagen in orde te brengen.
Wanneer heb ik geen recht op een terugbetaling?
In sommige gevallen kan je een artikel niet terugsturen of annuleren. Dit is wanneer:
• … je het artikel zelf bent komen ophalen in Aalter;
• …wij het artikel voor jou hebben besteld bij een externe leverancier en het dus niet uit onze stock komt;
• ...het artikel op maat werd gemaakt of aangepast voor jou;
• …het artikel werd beschadigd;
• …het artikel niet meer volledig is;
• …het artikel al door jou is gebruikt;
• …het artikel niet meer in verkoopbare staat is, door een slechte bewaring in de tussentijd.
Wat moet ik doen met mijn materiaal tijdens deze 14 dagen?
We raden altijd aan om de materialen zo snel mogelijk terug te bezorgen. Als je het materiaal even moet laten liggen, dan vragen we wel om er zorgvuldig mee om te gaan. Je mag het product wel uitpakken en inspecteren, maar je mag ze niet gebruiken of er in zagen of boren. Je mag het product zo gebruiken alsof je het in een winkel zou hanteren. Stuur het materiaal dus terug in verkoopbare staat, zonder schade of vlekken.
Kan je niet direct het materiaal terugsturen? Berg het materiaal even veilig op in een garage of schuur, zodat het ten minste beschermd is tegen regen en zonlicht.
Wat met het transport van mijn goederen?
Om de producten terug te sturen mag je geen gebruik maken van onze transporteurs. Het is dus niet de bedoeling dat je de transporteur, die jouw bestelling heeft gebracht, aanstelt om ze terug te sturen.
Omtrent transport heb je twee opties:
• Je brengt de producten terug met eigen vervoer naar Aalter. In dat geval betaal je geen transportkosten.
• Je regelt zelf het transport van jouw producten, zodat ze heelhuids terug aankomen in Aalter.
Wat met de verzendkosten?
Wij betalen geen transport- of verzendkosten terug.
Of je nog retourkosten betaalt, hangt af van hoe je het materiaal terug bezorgt. Breng je de materialen zelf met eigen vervoer terug naar Aalter, dan moet je natuurlijk geen retourkosten betalen. Maar schakel je een transporteur aan, dan zal je transportkosten moeten betalen aan dat transportbedrijf.
Hoe krijg ik mijn geld terug?
Je mag binnen de 30 dagen de volledige terugbetaling van je goederen, zonder transportkosten, verwachten. Binnen de 30 dagen je geld niet ontvangen? Stuur ons gerust een mailtje en we bekijken zo snel mogelijk wat er fout liep.
Het is belangrijk dat de producten die je terugstuurt in verkoopbare toestand zijn, zonder vlekken of (grote) beschadigingen. Als het materiaal te veel vervormd of beschadigd is, kunnen we een waardevermindering invoeren of accepteren we de goederen niet meer.