Leveren of liever zelf ophalen?
Levering
Als je kiest voor levering dan brengen wij het materiaal met een glimlach en de grootste zorg naar jouw woonplaats. Levering is meestal de beste optie, want door de grote omvang en het zware gewicht van sommige materialen is het in bepaalde gevallen moeilijk om ze op te komen halen.
Om zo snel en kwaliteitsvol mogelijk te kunnen leveren, slaan wij onze voorraad op bij een externe transportfirma. Van daaruit kunnen zij de levering onmiddellijk inboeken in hun planning zodat je zo snel mogelijk aan de slag kan. De gemiddelde termijn voor de levering bedraagt 2 tot 15 werkdagen na betaling van de materialen, afhankelijk van product tot product.
Let wel: voor maatwerk (bv. toegangspoorten) kan de termijn nog langer bedragen. De transporteur neemt steeds 1 tot 2 dagen op voorhand telefonisch contact op om het moment van levering zo goed mogelijk te bespreken.
Indien een product uitzonderlijk niet voorradig is, zal je hiervan onmiddellijk op de hoogte worden gebracht, zodat je jouw planning tijdig kan bijsturen.
Indien je niet in staat bent om de goederen zelf in ontvangst te nemen, kunt u met de transporteur op voorhand laten weten waar hij dit kan lossen, bijvoorbeeld op de oprit of in de tuin. Hierbij is het belangrijk te weten dat de leveringsbon in dit geval niet ondertekend kan worden. De verantwoordelijkheid voor eventueel diefstal is dan ten laste van de klant. Uw bestelling wordt op een goed bereikbare plaats, direct naast de vrachtwagen, afgeleverd.
Portkosten
Het is moeilijk om de portkosten van terrasplanken van 5 meter lang, tuinschermen van 180 x 180 cm of afsluitingen gestapeld tot meerdere kubieke meters te vergelijken met de portkosten van een boek.Bij EXZO hanteren wij nettoprijzen voor de materialen, er zitten dus geen verdoken transportkosten vervat in de prijs voor de materialen. Daardoor zullen er dus in sommige gevallen portkosten in rekening gebracht worden, die steeds op voorhand vermeld wordt in het winkelmandje. Pas vanaf grote bestellingen +1000 euro/ +1800 euro/ +2500 euro zal, afhankelijke van het type product en omvang, een gratis levering worden voorgesteld.
Je zal ook merken dat bepaalde artikelen een hogere portkost geven dan andere. Door sommige artikelen te wijzigen kan het gebeuren dan een portkost verminderd wordt of zelfs helemaal wegvalt.
Zelf ophalen?
In veel gevallen kan je perfect je bestelling zelf komen afhalen, zeker wanneer er geen gratis leveringskosten voor jouw materiaal van toepassing zijn. Je kan de materialen steeds ophalen in ons magazijn in Aalter. Daarvoor is het belangrijk dat je even op voorhand jebestelling doormailt of invult in het winkelmandje. Wij bevestigen steeds de beschikbaarheid van het materiaal zodat je geen onnodige rit moet doen.Ophalen kan steeds op onderstaand adres:
Léon Bekaertlaan 3E
9880 Aalter
Dit is op de oude bedrijfsite van Wavin.
Ophalen kan bij voorkeur op onderstaande vrije bezoekuren zonder afspraak:
- Maandag van 14 tot 17 uur
- Woensdag van 9 tot 12 uur & van 14 tot 17 uur
- Vrijdag van 9 tot 12 uur & van 14 tot 17 uur
- Zaterdag van 9 tot 12 uur
Wil je je aankoop op een ander moment ophalen?
Gelieve dan steeds een telefonische afspraak te maken, zo kunnen wij ons hierop voorzien.
Bouwverlof
Wij werken van 20 tot en met 31 juli zijn wij enkel van 8 tot 13 uur bereikbaar. Je bent steeds welkom tussen deze uren om onze showroom te bezoeken. Op zaterdag 25 juli en zaterdag 1 augustus zijn we uitzonderlijk gesloten.
Enkele zagerijen en producties sluiten wel, waardoor de levertermijn eventueel kan opschuiven.
Kerstverlof
EXZO is van 21 december 2020 tot en met 3 januari gesloten wegens het kerstverlof.
Ook op donderdag 17 december 2020 sluiten wij de deuren wegens de jaarlijkse stocktelling.